Wobec wszystkich firm transportowych linii tradycyjnych, niskokosztowych i czarterów obowiązują takie same reguły, bez względu na kwotę biletu, typ podróży i kategorię rezerwacyjną. Gdy lot zostanie odwołany, przewoźnik musi zapewnić pasażerom jedną z trzech opcji do wyboru: oddanie całego kosztu biletu w okresie tygodnia lub zmianę planu lotu. Może to być alternatywny lot w najwcześniejszym możliwym terminie albo podróż w innym czasie dogodnym dla pasażera. Dodatkowo, podróżującym przysługuje odszkodowanie w wysokości od 250 euro w przypadku lotów do 1500 km, przez 400 euro w sytuacji lotów na dystansie 1500-3500 km, aż po 600 euro dla lotów dalszych.

samolot

Autor: Andrés Nieto Porras
Źródło: http://www.flickr.com

Bez względu na od przyczyny unieważnienia podróży firma transportowa zobowiązana jest zapewnić podróżnym bezpłatną pomoc w czasie, kiedy podróżujący oczekują na lotnisku na alternatywny lot: wyżywienie oraz napoje w ilościach właściwych do okresu oczekiwania, lokum w hotelu i przewóz (sprawdź przewóz samochodów z holandii do polski) pomiędzy lotniskiem a miejscem przebywania. Bezpłatne dwie rozmowy telefoniczne, dwa dalekopisy, dwie przesyłki faksowe lub możliwość wysłania dwóch maili (ważna strona na Powinności przewoźników lotniczych w stosunku do podróżujących w razie spóźnienia wylotu, polegają na poinformowaniu o przysługujących im prawach i postępowaniach w przypadku jeśli lot jest opóźniony o co najmniej 2 godziny. Podróżni mają w takich sytuacjach możliwość skorzystania z darmowej pomocy, równoważnej jak w przypadku anulowania przelotu.

Gdy spóźnienie wylotu wynosi minimum 5 godzin, można odstąpić od umowy. Wtedy za opóźnienie wylotu rekompensata przysługuje w formie zwrotu całego kosztu biletu, w okresie siedmiu dni oraz za wszystkie etapy niezrealizowanej podróży, ale także za etapy już odbyte (mail). Zwłaszcza jeśli opóźniony przelot nie służy już dłużej jakiemukolwiek celowi związanemu z pierwotnym programem podróży.

Musisz udzielić sobie odpowiedzi na pytanie, czy dane, które opisują przedstawiany wątek, są wystarczające. Jeżeli nie, to przejrzyj treść (http://www.komacatering.pl/o-nas/), która posiada istotne wiadomości.

Pasażer ma także prawo do żądania zabezpieczenia powrotu do pierwotnego miejsca odlotu w najwcześniej możliwym czasie. Kiedy podróżni dotrą do punktu docelowego, 3 godziny lub więcej, po pierwotnie przewidzianej przez linie lotnicze godzinie przylotu a spóźnienie samolotu jest konsekwencją wystąpienia nadzwyczajnych okoliczności, to wówczas za opóźnienie maszyny rekompensata nie należy się.

Kłopoty z odwołaniem lub opóźnieniem lotu zagubieniem lub zniszczeniem bagażu – prawa podróżującego.
Tagi: