Dowolny branżowy sklep jest miejscem, do jakiego klienci zachodzą nie tylko zrobić zakupy. W sklepie muzycznym oczekują rozmową nie tylko z handlowcem, ale raczej pasjonatem muzyki, który pamięta mnóstwo riffów, jest w stanie je bez pomyłki zagrać, i podpowiedzieć w wyborze ekwipunku, wzmacniaczy, strun i innych. W markecie z materiałami budowlanymi – klient oczekuje nie tylko faktury i towaru, ale również specjalistycznych podpowiedzi, doświadczenia i wskazówek, które może wprowadzić w życie we własnych projektach budowy, remontów czy innych przedsięwzięć. Dotyczy to też sklepów fotograficznych.

Wizyta początkującego fotografa, który nie zna na razie dostatecznie swoich oczekiwań i nie wie, jaka gałąź w dziedzinie robienia zdjęć przysporzy mu najwięcej satysfakcji, bazuje bardziej na zbieraniu porad i wskazówek, jaki ekwipunek służy do robienia jakiego rodzaju zdjęć, w których momentach zastosować jaki obiektyw, daną lampę błyskową i tak dalej.

Z tego powodu tak cenna jest efektywnie przeszkolona obsługa sklepu. Ideałem dla właściciela jest zatrudnienie pracownika, który sam posiada mnóstwo doświadczenia w robieniu zdjęć, do niedawna stanowiło to jego sposób na zarobek, była to pasja, przyjemność, a w dodatku ma we własnym dorobku doświadczenie handlowe, jakie pozwala na umiejętne wykorzystanie metod sprzedaży i dobre podejście do kontaktów z przedstawicielami marek sprzętu. Z umiejętności i doświadczenia związanego z fotografią takiego pracownika będą korzystali kupujący, zaś z metod sprzedaży i skutecznego podejścia do handlu – punkt sprzedaży, jego prezes i całkowity bilans finansowy salonu foto.

Porządny sklep fotograficzny ma co najmniej jednego tego typu specjalistę, do jakiego klienci, czy to początkujący, czy dość doświadczeni pasjonaci, mogą skierować się z najbardziej skomplikowanymi pytaniami o konkretny obiektyw, korpus aparatu, jego możliwości i wiele pozostałych. Specjalisty nie zaskoczą na pewno pytania o nowinki, które interesują wszystkich pasjonatów przekopujących Internet w poszukiwaniu najnowszych rozwiązań topowych firm fotograficznych. Przykładowo, jednym z ciekawych obiektywów szerokokątnych jest mocny obiektyw Sigma 10-20 mm, która w dobrym salonie foto powinna być od jakiegoś czasu dostępna od ręki. Jest to interesujący obiektyw, zachęcający do zabawy perspektywą. Tu powinien wkroczyć bystry sprzedawca, który pokaże, jak użytkować takie szkło, jakie są jego minusy i zalety, a także przedstawić zainteresowanemu kilka zdjęć wykonanych z jego użyciem.

Źródło: http://www.sigma-sklep.pl
Sklep fotograficzny
Tagi: