Jak zachęci klienta do powrotu? Takie pytania stawia sobie chyba każdy przedsiębiorca prowadzący sklep albo świadczący usługi. Klient, który powraca jest niezwykle cenny, bo często przyprowadza ze sobą następnych. Wiele przedsiębiorstw wdraża programy lojalnościowe dlatego, by zachęcić klienta do ponownego zakupu.

Z pewnością każdy nosi w portfelu parę różnych kart na punkty czy pieczątki, które dostał w jakimś sklepie albo (więcej w serwisie) na stacji benzynowej. Sprzedawcy proponują założenie tego typu karty wszystkim klientom. Jeśli jest to miejsce blisko naszego domu, lub zwyczajnie pojawiamy się tam codziennie, dobrze jest korzystać z tego rodzaju karty. Nie będzie to od nas niczego wymagało, a może wiązać się z atrakcyjnym prezentem czy zniżką na zakupy.

Jak to działa?

Wszystkie przedsięwzięcia związane z programami lojalnościowymi mają wspólny cel – poprawę sprzedaży. Przedsiębiorcy po to angażują środki w sprawdzone programy lojalnościowe i motywacyjne, by powiększyć sprzedaż własnych produktów albo usług. Odpowiednio przeprowadzony program lojalnościowy zazwyczaj przynosi taki właśnie rezultat.

sakupy

Autor: Praktycy.com
Źródło: Praktycy.com

Warto pamiętać o tym, by nie przesadzić. Gdy chcemy naszym stałym klientom przesyłać informacje odnośnie na przykład liczby punktów, które zgromadzili, nie wysyłajmy im wiadomości każdego dnia. Należy zaplanować działania, aby nie pociągnęły za sobą one więcej szkody niż pożytku.

Warto rozpieszczać klientów

Zasadniczo klienci lubią programy lojalnościowe. Oczywiście, istnieje grupa, która po prostu nie bierze w nich udziału. Nie należy skupiać wysiłków na zachęceniu ich do zmiany zdania. Lepiej skupić się na tych, którzy chętnie korzystają z programów. Najlepiej, żeby gratis albo zniżka, którą klient dostaje po spełnieniu wymogów była ciekawa, a nawet nieosiągalna dla ludzi nie biorących udziału w programie. Takiego rodzaju poczucie bycia wyjątkowym może przynieść doskonałe rezultaty.

Doskonale zdaje egzamin zrobienie badań przed rozpoczęciem tego typu działań. Dobrze jest dowiedzieć się wprost od klientów jakiego rodzaju program lojalnościowy będzie dla nich najbardziej atrakcyjny, jakie gratisy czy innego rodzaju nagrody chcą otrzymać. Jeżeli dobrze przemyślimy i poprowadzimy program lojalnościowy, z pewnością zauważymy zwiększenie sprzedaży.
Jak sprawić, by dobry klient ponownie nas odwiedził?
Tagi: