Własna firma to super rozwiązanie pozwalające na dobre pieniądze oraz indywidualne planowanie własnego czasu. Ale w każdej firmie, obojętnie na branżę potrzebujemy ujścia dla produktów czy usług. Dowolna firma żeby działać wymaga klientów, biznesowych czy indywidualnych. Współcześnie największym zagadnieniem nie jest sam koncept na biznes czy założenie firmy, tylko pozyskanie klienta.

strona internetowa

Autor: evan courtney
Źródło: http://www.flickr.com
Czynności które mają na celu pozyskanie klienta, czyli szeroko rozumiana reklama, to ogromna składowa rynku. Bez niej perfekcyjna i najtańsza firma nie ma racji bytu. Od lat bardzo cenioną oraz najlepszą formą reklamy jest marketing szeptany. Tu oczywiście przez lata zmieniała się forma takiego przekazu ale ogólny zamysł pozostał i funkcjonuje. Kiedyś znajomi przekazywali nam dobre i sprawdzone przez siebie produkty, firmy oraz usługi. Przekonywało nas to do kupna albo skorzystania z usługi. Dzisiaj, kiedy różnych opcji wyboru jest niewspółmiernie więcej zdajemy się na opinię większej rzeszy użytkowników a ich opinii poszukujemy w Internecie. Tutaj pole do działania mają firmy oferujące wpisywanie pozytywnych opinii dla swoich klientów. To niezmiernie efektywna forma reklamowania bo nie przypomina reklamy (Centrum Kreacji i Marketingu >> rekomendowana strona) a czytający są przekonani że polegają na prawdziwej opinii innego klienta.

branding

Autor: Serge Kij
Źródło: http://www.flickr.com

Jeżeli kierujemy dużą firmę a zakres naszej działalności jest rozbudowany, można pomyśleć o rozszerzeniu strony firmowej lub założeniu nowej w nowym wydaniu. Tworzenie portali internetowych jest przeznaczone dla większych działalności. Portale oferują w swoim obszarze znacznie więcej treści niż standardow strona i oferują lepszą użyteczność. Na firmowym portalu można założyć sklep internetowy z produktami naszej firmy, forum tematyczne dla klientów oraz ciekawostki z branży. Istnieje spora szansa, że dzięki tak kompleksowej usłudze klient będzie na tyle zadowolony, że zaproponuje nas przyjaciołom.

Najmodniejszą ostatnio formą reklamowania ( polecamy stronę ckim.pl zapraszamypolecamy stronę zapraszamy) zarazem większych oraz małych firm jest Facebook. Przez ogromną liczbę czynnych użytkowników dociera on do ogromnej liczby prawdopodobnych klientów. Ale jak promować stronę na Facebooku by realnie spowodowało to zyski? Jest kilka sposobów. Podstawowym kryterium jest pozyskanie maksymalnej liczby fanów. Możemy rozpocząć od znajomych, którzy będą naszą stronę polecać dalej. Ważne są także systematyczne notki, dbanie o klientów oraz zaciekawienie naszą firmą. Zależnie od profilu naszej firmy, mogą to być konkursy albo quizy z niespodziankami? Taktyk jest wiele tak jak całe mnóstwo klientów. Każdy na pewno znajdzie własny sposób na podbicie nie tylko wirtualnego rynku.

Pozyskać lojalnego klienta, czyli reklamowanie firmy w sieci
Tagi: