Programy lojalnościowe spotykane są w naszym życiu niemal codziennie. Są to tego typu działania marketingowe, jak na przykład karty z punktami zdobywanymi za zakupy. Dzięki nim możemy nabyć kolejną rzecz za darmo lub niższą cenę. Takie programy zapewniają dobrą współpracę z klientem. Zazwyczaj są one efektywne i całkowicie spełniają swoją rolę.

kupony lojalnościowe

Autor: Alper Çuğun
Źródło: http://www.flickr.com
W przypadku branż, w których klienci zakupują produkty częściej, a dobry kontakt z nimi jest niezmiernie istotny dla działalności firmy, programy lojalnościowe są naprawdę korzystne i potrzebne – doczytaj Trzeba nie zapominać, że właśnie z tego powodu powinno się je organizować – dla zbudowania prawidłowej współpracy z najważniejszymi klientami. Wydaje się oczywiste, że w firmach, w których sprzedawany towar nie jest takim, jaki nierzadko nabywamy, programy lojalnościowe mogą stać się kłopotliwe i przede wszystkim po prostu niepotrzebne. Przykładowo sprzęt RTV czy AGD kupujemy stosunkowo rzadko, zbieranie punktów bywa w takiej sytuacji niełatwe. Oczywiście firmy rozstrzygają także i tę niedogodność, na przykład tworząc jeden program lojalnościowy dla kilku firm. Warto jednak zdać sobie sprawę, że takie kroki marketingowe nie zawsze się sprawdzają.

Aby zaproponować klientom kart dobre nagrody, należy wprowadzić ich cenę w koszty nabywanych na co dzień produktów. Jeżeli nie jest to firma, w której jeden klient często robi zakupy – nasz cennik przestaje być konkurencyjny, zamiast więc zyskiwać, tracimy. Wprowadzane programy lojalnościowe powinny być naprawdę dobrze przeanalizowane. Kiedy przedsiębiorstwo decyduje się na wdrożenie programu, należy skrupulatnie i ciekawie przygotować katalog nagród. Przede wszystkim powinny być rzeczywiście atrakcyjne. Żaden klient (sprawdź przykłady) nie będzie chciał zbierać punktów, aby w zamian dostać długopis lub smycz na klucze. Bardzo dobrym rozstrzygnięciem jest także umieszczanie loga na nagrodzie. Dzięki temu klient zapamięta od kogo dostał prezent. To zwiększy więź z danym przedsiębiorstwem. Dodatkowym plusem będą z całą pewnością zniżki dla klientów. Zwiększenie liczby punktów możliwych do zdobycia w konkretnym czasie również jest doskonałym zamysłem.

przykład karty lojalnościowej

Autor: Terry Madeley
Źródło: http://www.flickr.com
Programy lojalnościowe to prawidłowy sposób zapewniania poprawnych kontaktów z klientami. Dzięki takim akcjom zatrzymujemy przy sobie najlepszych użytkowników, którzy mogą poczuć, że są naprawdę ważni dla firmy. Warto jednak nie zapomnieć, że tego rodzaju działania marketingowe muszą być rzeczywiście dobrze przemyślane oraz planowane, tylko wtedy możemy liczyć na duży sukces.
Programy lojalnościowe – czym są, dla jakich osób są przeznaczane oraz w jakich celach?
Tagi: