O przywiązanie swojego otoczenia stara się każda firma. Wierność dwóch grup okazuje się tutaj najistotniejsza: konsumenci i pracobiorcy. W jaki sposób jednak przekonać do nas ich oraz jak tego dokonać, by atrakcyjna propozycja konkurencji nie zachęciła ich do zmiany preferencji?

sakupy

Autor: Praktycy.com
Źródło: Praktycy.com

Jednymi z bardziej popularnych działań są programy motywacyjne profill i działania lojalnościowe. Działania motywacyjne zwiększają poczucie przywiązania pracownika do przedsiębiorstwa. Dobrze wdrożony system konsekwentnie implementowanych i regularnie powtarzanych działań kreuje więź między firmą oraz pracownikiem, dostrzegającym siebie jako część większego organizmu, gdzie ma możliwość poszerzać swoje możliwości i czuć się docenionym.

Zwykle jednak brak konsekwencji w wykonywaniu albo brak umiejętności doboru czynników powoduje, że rezultaty są słabo dostrzegalne a nawet najzwyklej w świecie niezadowalające. Warto się w takim wypadku skierować do kogoś z wiedzą w tym temacie.

Klapy oddymiające

Autor: Firma WIŚNIOWSKI
Źródło: Firma WIŚNIOWSKI

Programy lojalnościowe profill z kolei są adresowane do klientów. Mają za zadanie nakłonić do pierwszego zakupu, ale przede wszystkim utrzymać przy marce i nakłaniać do dalszych zakupów. Wszelkie korzyści za kolejny zakup bądź upusty od danej ceny działają zazwyczaj zgodnie z zamierzeniem. Najważniejszą zasadą jest odpowiednia komunikacja (propozycje) z odbiorcą a także jasne zasady.

Na rynku istnieje sporo przedsiębiorstw umożliwiających wsparcie w przygotowaniu i przeprowadzeniu opisanych działań. Zależnie od rozmiarów niekiedy warto użyć kogoś doświadczenia i zaoszczędzić zarówno czas jak i pieniądze na ewentualnych niepowodzeniach.

Już zdobyta lojalność klienta oraz podwładnego jest na wagę złota. Wierni klienci czy pracownicy są w stanie więcej wybaczyć, chętniej ulegają wpływom oraz częściej biorą udział w życiu firmy. Plusów istnieje mnóstwo, zatem gra jest warta świeczki.

Źródło: Profill.com.pl
Przywiązanie cenne jak złoto
Tagi: