Gazetki reklamowe to najskuteczniejsza forma reklamy handlowych sieci. Pokazują to tak efekty badań niezależnych instytucji, jak również efekty sprzedażowe poszczególnych sieci handlowych. W Polsce gazetki promocyjne mają początek w dziewięćdziesiątych latach zeszłego stulecia.

promocje

Autor: cheeseslave
Źródło: http://www.flickr.com
Pojawiły się w one wraz z kapitalizmem. Aktualnie gazetki promocyjne są podstawowym środkiem komunikacyjnym pomiędzy konsumentem a siecią sklepów. Dzisiaj gazetki promocyjne w naszym kraju wydają nie tylko duże hipermarkety takie jak Carrefour czy też Tesco, własne gazetki mają lustro (odsyłam do tego serwisu) nieduże, lokalne sieci – .
Treść gazetek promocyjnych jakie drukują poszczególne sieci handlowe z reguły zbliżona jest do siebie. Na ogół to wielobarwne foldery wypełnione fotografiami towarów, pod którymi widać ich ceny. Z reguły bywają to częstokroć kupowane artykuły, przykładowo mleko, pieluchy, jaja, warzywa czy mięso, a w wypadku marketów z RTV/AGD są to: telewizory, tablety komórki bądź też pralki. Prawie każda gazetka promocyjna posiada swoje ograniczenia czasowe (niekiedy lustro (do sprawdzenia na tej stronie) geograficzne). Każda promocja ma oznaczony początek a także określony z góry koniec. Obok aktualnej obniżonej ceny artykułu przedstawiana jest niemal za każdym razem przekreślona dawna cena. Jest to od lat praktykowany, sprawdzony sposób demonstracji produktów, który ciągle jest niezmiennie efektywny. Niektóre sieci marketów, przede wszystkim dyskontowe, które ciągle posiadają niskie ceny, próbują przyciągnąć uwagę klienta promocjami tzw. tematycznymi.

katalogi

Źródło: pixabay.com
Tworzą one nadzwyczajne oferty tematyczne, w ramach których sprzedawane są: odzież, buty, artykuły gospodarstwa domowego, zabawki jak też kosmetyki. Kiedy niekiedy zdarza się także sprzęt sportowy, roślinki lub też elektronika. Lidl na przykład słynie z tygodni poświęconych kuchni poszczególnych krain (przykładowo „Tydzień włoski”, „Tydzień meksykański” itd.). W gazetkach promocyjnych dyskontowych sieci – ( – przedstawiane są też garderoba, dodatki ozdobne do mieszkania, a także artykuły gospodarstwa domowego. Niemały wpływ na to, które artykuły opisywane będą w gazetce ma okres kalendarzowy publikowanej gazetki. Specjalne propozycje przedstawiane bywają głównie przed świętami Bożego Narodzenia, ale także Świętami Wielkanocnymi, a także przed Walentynkami bądź też Świętem Zmarłych.
O broszurach promujących
Tagi: