Współcześnie można rozróżnić bardzo wiele nośników reklam. Najstarszym i najbardziej powszechnym jest papier. Już od chwili, gdy został wynaleziony druk, w gazetach każdorazowo można było natknąć się na wzmianki związane z różnego rodzaju produktami, które można kupić pod wskazanym adresem.

Dzisiaj właściwie co

reklama w mieście

Autor: ING Group
Źródło: http://www.flickr.com

druga strona w gazecie to reklama, dodatkowo na każdym kroku mamy styczność z tysiącami różnego rodzaju ulotek, broszur czy plakatów. Reklamy, które można byłoby określić za obecnie najbardziej skuteczne to te wyświetlane w telewizji oraz emitowane w radiu. Ludzie słuchając radia lub oglądając telewizję nieświadomie utrwalają sobie w głowie nazwy reklamowanych pomiędzy audycjami produktów. Ich przewaga polega na tym, iż działają zarówno dźwiękiem, jak i obrazem. Podobnie dużą popularnością cieszą się także reklamy internetowe. One jednakże kojarzą nam się zazwyczaj bardzo źle, gdyż bardzo często przyjmują formę natrętnych bannerów pojawiających się na każdej stronie internetowej jaką otworzymy. Każdemu znane jest również włączanie reklam w przestrzeń miejską. Chodzi tu głównie o billboardy, których zasada oddziaływania jest bardzo prosta: przytłaczają nas swoją skalą oraz zwykle krzykliwą kolorystyką. Dosyć powszechne jest również obklejanie całych powierzchni samochodów np. logotypem danej marki i przemieszczanie się nim po całym mieście, w celu przyciągnięcia uwagi i utrwalenia nazwy firmy w świadomości przechodniów.

Jeśli dodatkowo wybrany na ten cel samochód pochodzi z dawnej epoki i jest to przykładowo warszawa lub garbus, to wówczas budzi on dodatkowe zainteresowanie.

reklama na budynku

Autor: Vernon Chan
Źródło: http://www.flickr.com

Istotnym nośnikiem reklam są także różnorakie gadżety firmowe. Bardzo wiele przedsiębiorstw decyduje się na wyprodukowanie przedmiotów takich jak na przykład długopisy, kubki czy teczki reklamowe, które zostają opatrzone w logotyp. Więcej: . Jest to także forma utrwalania pozycji danej marki w podświadomości ewentualnego klienta. Gadżety tego typu zazwyczaj są rozdawane za darmo, przez co działają jeszcze bardziej zachęcająco. Wszystkie wymienione powyżej rodzaje reklam łączy jedna kwestia: ich nadrzędnym celem jest zostać zapamiętanym. Producentom chodzi o to, żeby utrwalić w umyśle konsumenta swoją markę i budzić przyjemne skojarzenia. Jest to podstawowa przyczyna, dlaczego ludzie na co dzień są atakowani ze wszystkich stron setkami reklam w różnej formie – żeby jak najsilniej zapisać dany produkt w ich głowie.

Rodzaje reklam – krótki poradnik jak można się promować
Tagi: