Obecnie, gdy telewizja oraz internet to podstawowe medium, trudno znaleźć miejsce dla radia. Jednakże ono istnieje oraz ma się dość dobrze, więc różni copywriterzy oraz ludzie zajmujący się marketingiem tworzą reklamowe spoty radiowe. Zapotrzebowanie na tego typu spoty nie bierze się tylko z dość małych kosztów. Radia możemy słuchać rzeczywiście wszędzie, audycje zaś są kierowane do wybranej grupy słuchających, w związku z tym łatwo kierować reklamę do konkretnej grupy osób.

Spot radiowy to z pewnością także tekst marketingowy, który ma tak naprawdę sprzedać produkt lub usługę. W sieci mało jednak znajduje się informacji na temat przygotowania spotu radiowego,

radio reklama

Autor: Brangwyn Jones
Źródło: http://www.flickr.com

a tym bardziej pozostałych radiowych form, jak jingle radiowe. Dlatego osobom, które się tym interesują ciężko odnaleźć potrzebne informacje. W tym artykule możemy dowiedzieć się kilku istotnych rzeczy na ten temat. Długość spotów radiowych zbliżona jest do telewizyjnych.

Najczęstsze są w zwi http://fabrykadzwiekuff.com/e , zaś minimalna kampania radiowa powinna zakładać 4-6 emisji reklamy radiowej w ciągu dnia. Czas jej trwania nie może być krótszy aniżeli 1-2 tygodnie. Spot reklamujący musi składać się z trzech części. Pierwsza z takich części to wprowadzenie. W tym fragmencie musimy ściągnąć uwagę potencjalnych odbiorców. Dobrze jest w związku z tym do takiego celu użyć efekty dźwiękowe, postawić intrygujące pytania, dobrze wspomnieć o nazwie reklamowanego artykułu lub usługi, dobrze jest podać jej najważniejszych cechach. W tym fragmencie trzeba zrobić absolutnie wszystko, aby zainteresować słuchacza. Ważne jest, by nie ograniczać się tylko do

radio

Autor: itupictures
Źródło: http://www.flickr.com

słowa mówionego, więc często na początku umieszcza się tak zwany bumper, to znaczy dźwięki, który powinien zaciekawić słuchających.

Kolejny krok to rozwinięcie, to znaczy opisanie korzyści związanych z kupnem produktu.

Zainteresowały Cię tematy, które właśnie przeczytałeś w tym materiale? Jeśli tak, to dodatkowo zweryfikuj ofertę (http://sasadvisors.pl/dotacje-na-inwestycje/), a stwierdzisz, że wszystkie dane są autentyczne.

Jeżeli we wstępie zacząłeś opowiadać słuchaczowi konkretną historię, powinieneś ją kontynuować, aby zgrabnie wpleść konkretną ofertę w części zakończenia. Na samym końcu trzeba odsłonić wszystkie karty oraz zachęcić do zakupu. Podaj najbardziej istotne argumenty, jakie powinny skłonić potencjalnego klienta do kupna. Pamiętać trzeba o najważniejszych informacjach, czyli jeśli przykładowo informujesz o otwarciu nowego sklepu, to nie możesz zapomnieć powiedzieć, gdzie się znajduje i kiedy będzie jego otwarcie.

Czy radio ma jeszcze dzisiaj rację bytu? Czy opłaca się reklamować się w radiu?
Tagi: