Mówi się, że reklama bywa motorem handlu. Brak w tym wcale przesady, bo reklama w najróżniejszych formach była obecna od wieków, w każdym miejscu, gdzie odbywała się jakakolwiek wymiana towaru lub usług. Reklamą możemy z powodzeniem nazwać coś więcej niż bannery czy plakaty. Reklama na ledach, udźwiękowione animacje na stronach internetowych – to są propozycje współczesności, a dziedzictwo reklamy zaczyna się o wiele wcześniej. Wystarczy wyobrazić sobie tłumne, egzotyczne targowisko.

Medas-Media

Źródło: billboardy-reklama.pl/

W każdym zakątku aż huczy od gwaru tłumów, ale to, co rozbrzmiewa najgłośniej, to krzyki sprzedawców, którzy wołają nie do kogoś konkretnego, ale wszędzie, tak by wszyscy słyszeli: jego stragan jest najlepszy, zakupy robić u niego, najtaniej i najlepiej. To, tuż po wciąż obecnej technice znanej dziś jako marketing szeptany, reklama (zobacz przesyłki reklamowe), która bodaj jako jedna z pierwszych stanowiła silną i efektywną formę zachwalania towaru.

Za każdym razem, gdy zjawiało się jakiekolwiek medium przekazywania bądź wymiany wiadomości, istniała w nim reklama. Można przywołać mnóstwo przykładów dotąd obecnych w dzisiejszej gospodarce: prasa, potem radio, potem telewizja. Teraz wielkie żniwa dla specjalistów od handlu i znawców rynku może przynieść także Internet, w którym fachowcy od reklamy mają bardzo olbrzymią dowolność działania, żeby wspomnieć choćby interaktywne postacie reklamy. To jednak nie koniec, bo wciąż popularniejsza jest reklama (polecamy również http://www.ed.torun.pl/) na ekranie led w Bytomiu istnieje dobrze prosperująca firma, która od wprowadzenia tej formy reklamy trzyma się jej i wynajmuje reklamodawcom coraz więcej powierzchni reklamowej na tych migających ekranach.

Reklama na billboardzie

Autor: Kazuhisa OTSUBO
Źródło: http://www.flickr.com

Tego rodzaju reklama jest coraz popularniejsza nie tylko w większych miejscowościach, doskonale działa ona również w mniejszych mieścinach. Znajdziemy taki telebim reklamowy w Bogatyni – odpowiednio ustawiony przysparza reklamodawcom więcej odbiorców niż taki telebim w Warszawie, ale postawiony gdzieś na małym skrzyżowaniu. Telebim w Cieszynie pokazuje poza reklamami interesujące i przydatne wiadomości, jak temperaturę, kursy pieniężne i najważniejsze wydarzenia, przez co przyciąga więcej oczu niż zwykły telebim w Olecko postawiono także parę ekranów, które skutecznie promują reklamowane marki. Przy tym w tamtym miejscu postarano się, by nieustanne błyski i dynamiczne animacje nie rozpraszały przechodniów i kierowców na tyle, żeby nie zaburzyć bezpieczeństwa na drogach.

Źródło: http://www.medas-media.com.pl/
Telebimy led na wszelką porę roku
Tagi: