Broszurki reklamowe to nie wyłącznie domena tanich sieci handlowych, obniżkami chwalą się również sieci pretendujące do tytułu „z wyższej półki” . W gazetkach reklamowych tych sieci prezentowane są nierzadko produkty rzadkie. Jak wykazują badania, reklamowanie się w gazetkach promocyjnych wpływa nie jedynie na podwyższenie sprzedaży towarów przedstawianych w gazetkach, ale też pełnego asortymentu sklepu.

materiały reklamowe

Źródło: freepik.com
Tymczasem gazetki promocyjne to nie wyłącznie prezentacja oferty oraz reklama poszczególnych wyrobów, broszury mają także i inne cele. Wpływają na rozpoznawalność firmy oraz ogłaszają o powstaniu nowych punktów handlowych, informują również o lokalizacji poszczególnych marketów, zazwyczaj w pobliżu punktu zamieszkania prawdopodobnego klienta. Są jednak sieci , rozsyłające swe foldery po całym kraju przykładowo IKEA. Największą liczbę gazetek promocyjnych (kliknij po więcej) posyłają nam sieci supermarketów, na drugim miejscu są sieci elektromarketów (takie jak Saturn Media Markt). W następnej kolejności są hipermarkety budowlane przykładowo Leroy Merlin. Więcej niż połowa klientów hipermarketów zaznajamia się z gazetkami promocyjnymi uznając je za swoje główne źródło danych o ofertach specjalnych. Z ankiet wypływa, iż efektywność gazetek reklamowych jest większa aniżeli reklamy telewizyjnej bądź radiowej. Osoby czytające gazetki reklamowe dzielą się na 3 podstawowe grupy. Pierwsi są tzw. „łowcy promocji”, a więc klienci zainteresowani wszelakimi okazjami, badające systematycznie gazetki promocyjne w poszukiwaniu najbardziej korzystnych cenowo ofert. Nierzadko są oni źródłem wiadomości o ofertach specjalnych dla swoich znajomych oraz bliskich.

promocje

Autor: cheeseslave
Źródło: http://www.flickr.com
Drugą grupą są tak zwani „czytelnicy”, zatem nabywcy dokładnie czytające niewielką ilość gazetek promocyjnych (kliknij po więcej), ale dokładnie zapoznający się z każdą propozycją. Ostatnia grupa to po prostu „przeglądacze powierzchowni”, którzy to zapoznają się z promocjami tylko od czasu do czasu. To dokładnie dla nich zaznacza się nadzwyczajne promocje ogromnymi zdjęciami, wyraźnymi kolorami jak też dużą czcionką. Większą część osób przeglądających gazetki promocyjne (aż 80%) sporządza pod ich wpływem własne listy sprawunków. Pozwala to na to znaczne oszczędności.

Jeżeli zaintrygowała Cię ta kwestia, szybko sprawdź opracowanie (https://wojtmar.com.pl/) a poznasz o wiele więcej danych, które na pewno wywołają na Twojej twarzy szeroki uśmiech.

Najbardziej oszczędne osoby są w stanie taką metodą zaoszczędzić nawet 300-400 zł. miesięcznie.

Przeznaczenie gazetek reklamowych
Tagi: