Każdy początkujący biznesmen planujący uruchomienie własnej firmy może starać się o dopłaty z urzędu pracy, które są formą walki z bezrobociem.
Ogromnym plusem takiej dotacji jest to, że będzie ona bezzwrotna.

Dodatkowo przyszły biznesmen już po pozytywnej decyzji odbiera dotacje raczej dość szybko i będzie ona wypłacana z góry – bez konieczności ponoszenia uprzednich kosztów z własnej kieszeni. Jednakże przed zameldowaniem się po dopłatę do urzędu pracy powinno się spełnić parę warunków – dokładnie o nich napiszemy w dalszej części tego tekstu.

Warunki pozyskania dotacji to: posiadanie statusu jednostki bezrobotnej, co pozyskuje się po zarejestrowaniu w Urzędzie Pracy. Bezrobotny starający się o dotacje z urzędu pracy nie powinien być studentem studiów dziennych. Może natomiast studiować zaocznie. Należy wypełnić podanie. Z reguły cała procedura trwa ponad miesiąc (czasami dłużej, do kilku miesięcy), w zależności od sprawności danego urzędu pracy. Bada się merytoryczne oraz formalne wypełnienie wniosku, kwalifikacje zawodowe wnioskodawcy, jego doświadczenie i ocenia się przewidywaną działalność. Istotne jest spełnienie warunków sprecyzowanych w regulaminie udostępnianym poprzez konkretny urząd . Rozpatrywanie wniosków przez urząd trwa blisko miesiąc. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku trzeba czekać następny tydzień na parafowanie umowy z konkretnym urzędem pracy a także żyrantami.

Dopiero po parafowaniu owej umowy poprzez strony, środki w przeciągu kilku dni trafiają na konto osoby, która złożyła uprzednio wniosek o dopłatę. W terminie wskazanym w umowie należy uruchomić działalność gospodarczą.
Dopłaty z urzędu pracy na podjęcie działalności gospodarczej
Tagi: