Moda na sponsorowanie społecznościowe w ostatnich latach trafiła również do Polski. Spowodowało to pojawienie się platform, które przekazują szansę prezentacji projektu i otrzymania funduszy na realizację zaplanowanego przedsięwzięcia.

gospodarka

Autor: Martin Lewison
Źródło: http://www.flickr.com
Finansowanie społecznościowe daje inspiratorom przedsięwzięć publicznych, kulturalnych i biznesowych możliwość zdobywania środków na ich realizowanie. Finansującymi są członkowie populacji wirtualnych, znajomi, rodzina i każde osoby, jakie mikropłatnościami chcą wspomóc twórców. Wiele drobnych wpłat składa się na znaczną pulę środków, które zezwalają realizować marzenia, polepszać interes, bądź organizować atrakcyjne pomysły.
Finansowanie może uzyskać jakiekolwiek przedsięwzięcie charytatywne, kulturalne, publiczne i biznesowe, jednak to zależy od wsparcia ludności. Nastręcza to stosownego przygotowania, budowania wiarygodności, transparentności i przede wszystkim zaangażowania.
Finansowanie społecznościowe to zalążek kapitału wytwarzanego przez obszerną społeczność wirtualną, która chętnie zaangażuje się w wspieranie kreatywności. Takie sponsorowanie umożliwia przetestowanie zainteresowania przedsięwzięciem i uzyskanie kapitału na jego realizację. Należy jednakże pamiętać, że wspomagającym każdorazowo należy się bonus wynikający z realizacji projektu.

Należałoby zaplanować też czynności promocyjne jakie spowodują, że o projekcie dowie się dużo osób, napiszą o nim środki masowego przekazu, a Internauci będą zaciekawieni udziałem. Crowdfunding w Polsce jest w pełni legalny, aczkolwiek nastręcza przygotowania od strony legislacyjnej i podatkowej.
Finansowanie społecznościowe jako źródło kapitału wytwarzanego przez obszerną populację wirtualną
Tagi: