Reklama outdoorowa, częstokroć przyjmująca postać wielkoformatowych billboardów, jest podstawowym sposobem zastosowania wizualnej reklamy w przestrzeni miejskiej. Kontakt z tego typu treściami reklamowymi jest zazwyczaj krótki (choć jednocześnie powtarzalny, np. billboardy stoją w tych samych miejscach), zatem planuje się je w taki sposób, ażeby zawierały sporo elementów graficznych oraz minimalną ilość tekstu.

Pokój w mieszkaniu

Autor: Timothy Vollmer
Źródło: http://www.flickr.com
Dzięki skoncentrowaniu wizualizacji na elementach plastycznych odbiorca spostrzegający takową reklamę jest w stanie utrwalić ją oraz w przyszłości rozpoznać w ułamku sekundy nie frapując się co to jest, lecz jedynie pod warunkiem, że konkretna reklama przykuje jego baczność na tyle długo, ażeby nawet pobieżnie się z nią zaznajomił.
Często reklamodawcy w owym celu używają treści kontrowersyjne albo formułują reklamowy przekaz w sposób wywołujący w odbiorcach ekstremalne emocje, co przeważnie wystarcza do tego, ażeby został on spostrzeżony wśród pozostałych reklam. Należy jednakże mieć na uwadze, iż reklama wizualna w niezwykle łatwy sposób może przekroczyć granicę dobrego smaku, a jeżeli do tego dojdzie, reklama będzie czynić odwrotnie, aniżeli założona. Do zwykle stosowanych nośników wizualnej reklamy zewnętrznej należą: billboardy, siatki reklamowe.

Z kolei wewnętrzna reklama wizualna ma nieco inną specyfikę aniżeli reklama zewnętrzna – z racji miejsca wykorzystania musi być na pewno bardziej informacyjna aniżeli reklama outdoorowa.

Fascynuje Cię ten wątek? To odsyłam do tej strony, gdyż odkryjesz tam masę ciekawych treści w tej dziedzinie.

Przeważnie konsumenci mający kontakt z reklamą wewnętrzną mają sporo czasu na zaznajomienie się z treścią konkretnego przekazu reklamowego.

Typy reklamy zewnętrznej
Tagi: