Każda firma powinna przeznaczać pewną część funduszy na poszerzanie wiedzy pracowników. Zazwyczaj zwraca się największą uwagę na departamenty sprzedaży, bo to w dużej mierze od nich zależy zwiększanie zarobków firmy. Ostatnio jednak właściciele firm zaczęli spostrzegać możliwości w departamentach marketingu i public relations. To pozytywna odmiana. W profesjonalnie prowadzonej firmie takie działy mogą w dużym stopniu przyłożyć się do zwiększania sprzedaży.

Mądrzy szefowie zwracają uwagę na potrzeby swoich pracowników i chętnie zapewniają im rozwój. zazwyczaj za pomocą różnego rodzaju kursów, konferencji czy warsztatów. Dobry pracownik umie we własnym zakresie znaleźć interesujące go szkolenia i zaproponować przełożonym.

Atrakcyjne ostatnio stały się szkolenia medialne różnego rodzaju. Głównym ich celem jest przygotowanie do różnego typu wystąpień publicznych. Nie tylko w telewizji, ale też przed każdym innym audytorium. To ważna umiejętność dla pracownika działu marketingu. Czasami zdarza się, że to właśnie na marketing (marketing eksportowy) spada odpowiedzialność za spotkania z ewentualnymi klientami biznesowymi. Zobacz jak przygotować z nich ciekawe filmiki : .

Autor: HEMMERSBACH

Warto też dokształcać zatrudnionych w zakresie używania znanych narzędzi. Czasem szkolenia otwierają oczy na absolutnie inne ścieżki, zwraca uwagę na nowe możliwości. Przykładowo możemy dowiedzieć się jak wykorzystana może zostać w naszej firmie kampania btl. Wiele osób z branży zdaje sobie sprawę jak powinna działać, ale boi się nowości. Zupełnie bezpodstawnie. Nawet gdy do tej pory to kampania była najważniejszą strategią promocyjną dobrze jest sprawdzić coś nowego – więcej pomysłów Grupa BEF.

Jednym z celów szkolenia może być też nauczenie podwładnych kreatywnego myślenia, a także uciekania od standardowych rozwiązań. Innowacje i zmiany w branży reklamowej są powszechne i, jeżeli nie chcemy pozostać z tyłu dobrze jest się dokształcać.

Działania wizerunkowe
Tagi: