Rozrastająca się firma oznacza coraz więcej elementów, nad jakimi trzeba zapanować. Czasem warto zastanowić się nad oddaniem części obowiązków kompetentnej jednostce zewnętrznej – czyli zainwestować w tak zwany outsourcing.

Telewizory Smart TV Philips z technologią Ambilight

Autor: Philips
Źródło: Philips
fakturzystka

Autor: HazteOir.org
Źródło: http://www.flickr.com

W rzeczywistości outsourcing to przejęcie przez specjalistyczną w danej dziedzinie jednostkę części zadań innego podmiotu, na bazie zawartej wcześniej umowy. Zlecić można na przykład sprzątanie (profesjonalne sprzątanie) czy też księgowość, zaś kompetentna fakturzystka zająć może się twymi dokumentami. Outsourcing spotykany jest zwykle w takich dziedzinach jak rachunkowość, audyt, instruktaże, zaopatrzenie albo IT. Oczywiście nie jest to ograniczona lista opcji, w których ów sposób zarządzania potrafi się sprawdzić.
Dlaczego outsourcing jest wart uwagi? Przede wszystkim, w razie dużego, rozwijającego się przedsiębiorstwa umożliwia on skupienie uwagi na nadrzędnych celach oraz zadaniach firmy, dzięki złożeniu działań koniecznych do utrzymania przedsiębiorstwa w ręce ekspertów. Ponadto, występuje tutaj duża obniżka kosztów – nie ma konieczności angażowania i doszkalania własnej wyspecjalizowanej kadry ani także inwestowania w techniczną bazę, konieczną do prowadzenia np. księgowości czy zaopatrzenia. Outsourcing to także odciążenie – przekazanie jakiejś ilości zadań na fachowca z zewnątrz pozostawia więcej czasu na zagadnienia firmy, jakimi mogą trudnić się jedynie jej wewnętrzni pracownicy.

Przed zdecydowaniem się na konkretnego specjalistę należy dokładnie sprawdzić, czy faktycznie proponuje on wysoką jakość usług oraz jakie są Sądy poprzednich kontrahentów. Trzeba także świetnie przygotować umowę, tak ażeby mieć pewność, że usługa będzie wykonana zgodnie z oczekiwaniami.
Outsourcing – kiedy i co opłaca się zlecać innym firmom?
Tagi: