Powoli i w naszym kraju gruntuje się coraz silniej prawidłowe przekonanie, że wizerunek jest tak samo ważny, jak inne działania. I to zarówno w wymiarze osobowym, jak i grupowym, czyli istotny wizerunek nas jako osoby, która chce się wypromować, jak i całej firmy, która pragnie być postrzegana jako pewny i poważny partner biznesowy. Dawne przypadkowe nazwy („zamerykanizowane”) albo od nazwiska właściciela odchodzą do przeszłości. tak samo logo, zupełnie przypadkowe, bez przekazu i głębi. Obecnie liczy się wizerunek na miarę XXI wieku.

internet

Autor: istock.com
Źródło: istock.com
Od dawna to powszechna świadomość w państwach rozwiniętych. Polska przez lata nie miała styczności z wolnym rynkiem i kapitalizmem, rozwijał się za to socjalizm, który wykluczał jakikolwiek marketing. Zamiast tego była nowomowa, czyli ogłupianie społeczeństwa tymi samymi powtarzanymi w kółko frazesami. Firmy państwowe wobec tego nie musiały się bać konkurencji, więc nie zabiegały o jakiś tam wizerunek. W latach 90. wszystko sięodmieniło, a że wszystko stało się tak prędko, to te nasze polskie przemiany pozostawiły dużo złego. Nazwy, jakie naśladowały angielskie zwroty czy dziwaczne połączenia imion czy nazwisk właścicieli, nie przekonują do skorzystania z usług takiej firmy.

Te naleciałości z przeszłości powoli odchodzą w niepamięć, a każde nowe przedsiębiorstwo wie, iż jeśli pragnie zaistnieć na rynku to wymaganym działaniem jest jej skuteczna wizerunkowa promocja.

Korci Cię, aby zostawić jakąś opinię pod przeczytanym wpisem? Pamiętaj, że nawet krótki komentarz spod linku (https://franklincovey.pl/zarzadzanie-talentami-w-firmie/) będzie przez nas przejrzany z radością.

Wiadomo także, iż strona internetowa to obecnie coś koniecznego, bez czego trudno w ogóle funkcjonować. Podobnie skuteczna promocja takiej właśnie witryny, czym wyżej w Googlach, tym korzystniejsza jej pozycja i wizerunek pośród klientów. Jakoś tak już jest, że skoro widzimy sklep w centrum miasta wstępujemy do niego częściej i chętniej niż do tego odległego, gdzieś z boku. Tak samo jest z miejscem w

internet

Autor: Duncan Hull
Źródło: http://www.flickr.com

wyszukiwarcewyszukiwarce internetowej. Czym wyżej, tym można mu bardziej zaufać.

Jednakże poza tymi nowatorskimi sposobami promocji pamiętajmy o tradycyjnych sposobach: wizytówki, ulotki, foldery czy teczki ofertowe (sprawdź), to niezmiennie narzędzia, które są w skutecznym użyciu, one także są konieczne, by konkretna firma była oceniana jako solidna i godna zaufania. Sukcesem jest właśnie połączenie tych dwóch światów: offline i online. Nie da się istnieć tylko na jednej płaszczyźnie, ponieważ to niestety nie wróży nic dobrego. Tylko bycie na tych dwóch frontach, w świecie off i on, przynosi wymierne efekty biznesowe oraz wizerunkowe. Pamiętajmy o tym, nie lekceważmy żadnego kanału interakcji z naszymi kontrahentami.

Powiązany artykuł – AA Print

Sposób postrzegania przedsiębiorstwa w Internecie ma duże znaczenie
Tagi: