W latach opartych o sprzedaż i przy ogromnej konkurencji walka o klienta bywa bardzo zacięta. reklamy w prasie i telewizji, ulotki, banery i wyszukane szyldy mogą nie wystarczyć do zatrzymania przy sobie kontrahenta, producenci muszą wykazać się czymś nietuzinkowym. Tym czymś, co wyróżni nas wśród konkurencji może być program lojalnościowy.

Czasy aktywnego marketingu lojalnościowego

Program lojalnościowy ma na celu budowanie z konsumentem relacji długofalowych, utrzymywania jego zainteresowania, aby wracał po produktyczęściejoraz chętniej. Okazuje się, że polscy konsumenci bardzo chętnie z programów takich korzystają przez używanie kart stałego klienta, zbieranie punktów w czasie dokonywania zakupów. program lojalnościowy polegający na gromadzeniu punktów umożliwia wymianę kolekcji punktów na dowolny produkt – czajnik elektryczny, zestaw biżuterii czy książek.

Skuteczna motywacja gwarancją wzrostu sprzedaży

VSC

O tym, że bez motywacji nie ma aktywnego działania uczą w szkołach. Dlatego dużym uznaniem w nowoczesnym marketingu darzone są programy motywacyjne . Są one dobrane indywidualnie do potrzeb danej firmy. Mogą się opierać o gratyfikacje materialne, produktowe albo słowne, które zdobywa się w zamian za czerpanie korzyści z produktów określonej marki lub solidną pracę. Programy motywacyjne przydzielone mogą być zatem do klientów, lub w celu zachęcania pracowników do sumiennego świadczenia pracy.

Co oznacza termin marketing relacji?

marketing relacji określany jest często marketingiem transakcyjnym i nie jest to przypadek, gdyż w swojej definicji wywiera nacisk na samą rotację towarów– transakcję. Pod tym pojęciem kryje się szereg działań mających na celu zaspokojenie potrzeb użytkowników oraz konsumentów. Aby efektywnie to uczynić należy w pierwszej kolejności wykonać analizę ich potrzeb, a w kolejnym etapie potrzeby te zaspokoić.

Nowoczesne metody reklamy szukają innych dróg zwiększenia ilości konsumentów i rozpoznawalności marki. Jest to ważny element dobrego handlu w czasach w których banery i reklamy zalewają nas ze wszystkich stron i trudno pokonać konkurencję.
Więcej

Marketing w rywalizacji o odbiorcę
Tagi: