Ponad pół wieku temu stworzono marketing. Od tamtego czasu badacze akademiccy kreują nowe podstawy teoretyczne, a fachowcy w firmach oraz w wyspecjalizowanych agencjach zajmują się praktyką. Dzisiaj każda firma, która pragnie utrzymać się na rynku, musi skutecznie zajmować się kwestią szeroko pojętej promocji.

Obok utrzymywania użytecznej strony WWW, kierowania kontem na Facebooku oraz budowania i puszczania przekazów promocyjnych w różnych mediach, bardzo istotne są regularnie i dobrze przeprowadzane badania (szczegóły tu…) marketingowe – Przedsiębiorstwo może prowadzić je na własną rękę, korzystniej jednak jest skorzystać z usług kompetentnej agencji badań.

badania (więcej na tej stronie) marketingowe są kluczowe, gdyż dają przedsiębiorstwu wiele ważnych informacji. Po pierwsze, tą drogą można prześwietlić skrupulatnie obecnych klientów. Badania marketingowe ułatwiają ukazanie ich wymagań, a także ukazują zdania na temat produktów oraz wskazują, jaką estymą cieszy się firma. Po drugie, badania satysfakcji

obrazek

klientów dają firmie podstawową wiedzę nt. tego, jak usprawnić towary albo usługi, by konsumenci byli potem z nich zadowoleni. Po trzecie, dobrze przeprowadzone badania marketingowe dają mocną podstawę do kreowania efektywnych kampanii marketingowych. To niezbędne, gdyż przekazy reklamowe muszą być kierowane do sprecyzowanych odbiorców, by były dobrze odebrane.

Bardzo ciekawym gatunkiem badań jest tak zwany „tajemniczy klient”, dzięki któremu można zweryfikować jakość obsługi klienta w agencjach sprzedaży bądź usługowych firmy. W w tym wypadku nie są oceniani realni bądź potencjalni klienci, a obsługa. Odpowiednio wyszkolony pracownik agencji analiz idzie do danego sklepu, gdzie kupuje jakiś produkt bądź korzysta z usługi.

Zatrudnieni tam nie zdają sobie sprawy z tego, że jest to audytor. W ten sposób tajemniczy klient może zebrać cenne dane na temat tego, w jaki sposób zachowują się pracownicy punktu.

Więcej na

Wszystko, co musisz wiedzieć o marketingu
Tagi: