Promocja bywa jednym ze sposobów skuszenia klienta, który notabene już dawno temu przyzwyczaił się do okazyjnych cen. Ci bardziej doświadczeni konsumenci nie dają się zbyt łatwo złapać na przekreślone na czarno cyfry. Świadomość konsumencka jest coraz bardziej wyczulona, szczególnie wtedy, kiedy w rachubę wchodzą towary spożywcze, czyli takie, które kupujemy najczęściej.

zakupy

Autor: Pete
Źródło: http://www.flickr.com
Obniżona cena świetnie sprawdza się w sytuacji, kiedy trzeba jak najprędzej sprzedać produkt, którego termin przydatności do spożycia kończy się za kilka dni. W taki sposób sprzedaje się nabiał, czyli jogurty owocowe oraz maślanki.
Inną metodą na złowienie klienta jest podanie ceny z końcówką 99. Taki zabieg powoduje, że każdy bezwiednie pomyśli o kwocie znacznie niższej niż podana. Tego rodzaju chwyt marketingowy jest stosowany nagminne i w przypadku niektórych kobiet bywa nieskuteczny. A gdzie jesteśmy w stanie dostrzec tego rodzaju zapisy cenowe? Ich bogatym źródłem pozostają gazetki promocyjne. W nich aż roi się od niskich cen towarów spożywczych, co zresztą sugeruje sama nazwa. Manipulowanie nabywcom bywa również dobrze widoczne przy ladach stoisk mięsnych w sklepach wielkopowierzchniowych. Pracownicy bardzo często umieszczają na etykietkach należność jedynie za 100 gramów, więc przeciętny Kowalski niekiedy już na początku poczuje się mile zaskoczony niską ceną.

przeceny
Różnobarwne gazetki promocyjne do zabrania z regałów w sklepach oraz dostępne w sieci należą do najbardziej ochoczo stosowanych przynęt. I ponownie prym w tym przypadku wiodą artykuły spożywcze. Z definicji bywają one najczęściej nabywane, bo przecież stanowią bazę człowieczej egzystencji. A jeśli nabywca idzie do sklepu po pomidory sprzedawane po promocyjnych cenach, to przy okazji na pewno kupi inne towary niezbędne w każdej kuchni. A może nawet zapragnie odwiedzać taki supermarket o wiele częściej ze względu na spory asortyment owoców cytrusowych, które są bazowym składnikiem zdrowej diety późnojesiennej.
Na koniec warto postawić pytanie, czy warto zabierać do domu gazetki promocyjne z ofertą artykułów spożywczych. Okazuje się, że tak. Trzeba jednak wykazać się dużą ostrożnością, aby nie zrobić zbyt dużych sprawunków. Szczególnie warto uważać na produkty, które łatwo się psują, a do nich zaliczymy sałatę lodową czy mocno dojrzałe jeżyny. Trzeba również sprawdzać termin ważności podany na opakowaniu sałatek rybnych – jeżeli nie zamierzamy spożywać ich w dniu zakupu, to lepiej nie wkładać ich do wózka.

By dostać ekstra wiadomości w tym temacie przenieś się do kolejnej witryny. W niej na pewno zaintryguje Cię kluczowa treść (https://www.pol-ger.com.pl/produkty/bramy/bramy-samonosne,2,1106).

Z pewnością znajdą się w najdalszym kącie lodówki i ostatecznie wylądują w koszu na śmieci.

Kilka mitów oraz faktów na temat promocji, które powszechnie są ogłaszane przez markety
Tagi: