Podstawą każdego biznesu jest konsument. Dlatego bardzo istotne jest nie tylko jego pozyskanie, ale także utrzymanie przy sobie. Dzisiejsza sytuacja na świecie nie jest zbyt optymistyczna. Następne państwa bankrutują, a ludzie wybiegają na ulicę, protestować przeciwko bezrobociu. W takich chwiejnych czasach niezwykle trudno prowadzić firmę. Tylko właściwe podejście do konsumenta jest w stanie zabezpieczyć nasz biznes przed upadkiem.

Warto również pamiętać o efekcie szminki. W dobie kryzysu ludzie nie mają już dużo do stracenia, przez co kupują produkty markowe. Ponieważ muszą oszczędzać pieniądze, wolą zapłacić więcej za porządną rzecz, która będzie im służyła długie lata.

zakupy

Autor: Vanguard PR
Źródło: Vanguard PR

Bardzo ważna jest też właściwa obsługa klienta. Tyczy się to głównie wszelkich punktów usługowych. Dlatego mnóstwo właścicieli sklepów sporządza uogólniony plan obsługi klienta, który jest następnie wykorzystywany w każdym sklepie. Jest to szczegółowy schemat, który uwzględnia mnóstwo potencjalnych sytuacji, które mogą się zdarzyć w czasie obsługiwania klienta. Określa on kolejne etapy, a także podpowiada pracownikom sklepu, jak powinni się zachować i co muszą powiedzieć. Rzecz jasna, jest to jedynie szkielet, na podstawie którego każdy pracownik musi wypracować sobie oryginalny styl obsługi klienta.

Na papierze wszystko jest piękne, ale nie zawsze znajduje to odzwierciedlenie w prawdziwym życiu. Nie każdy z naszych pracowników urodził się doskonałym sprzedawcą, dlatego naszym obowiązkiem jest pomoc tym osobom, które nie dają sobie rady z klientem. Profesjonalne szkolenia sprzedaż mogą pomóc naszym sprzedawcom przekroczyć wewnętrzne przeszkody, a także odszukać w sobie nieznane dotychczas talenty. Uczą one skutecznych technik sprzedaży, a także umiejętności perswazji, tak potrzebnej w handlu. Oddziałują one na wydajność pracy, co błyskawicznie przekłada się na nasze zyski. Powinniśmy również zrobić takie szkolenia dla kierowników. Nasi menedżerowie posiądą nowe, pomocne umiejętności, jak na przykład odpowiednie kierowanie pracownikami, czy zarządzanie zadaniami.

 

Techniki sprzedażowe – jak się ich nauczyć?
Tagi: