Pragnieniem większości miłośników czterech kółek jest pojeździć super szybkim samochodem. Adrenalina, emocje, brawura – te doznania mogą mocno przyciągać. Kto nie marzy pędzić najnowszym Bugatti Veyron, wspaniałym pojazdem, który w parę sekund rozpędza się do 100km/h, choć to tylko przedsmak rozkoszy jaką daje dynamiczna jazda blisko 250 km/h.

samochód terenowy

Autor: TATA
Źródło: Marubeni Motors Poland
Jeśli jest tak wielu fanów szybkiej jazdy, to czy można spotkać innych? Jak się okazuje fani szybkości często sięgają za motocykle lub dla odmiany wybierają się na jazdę w terenie. Znamy też osoby, które zamiast formuły, preferują Jeepy.

Jeżeli interesują Cię artykuły publikowane na tej witrynie, to z pewnością ta strona (http://www.robak.konin.pl/oferta/zamykarki/automatyczne/jednoglowicowe/automatyczna-zamykarka-jednoglowicowa-zr-02) także okaże się dla Ciebie wartościowa.

Wielodniowe eskapady w surowych warunkach mogą przynieść satysfakcję, stać się przednim wyzwaniem oraz pozwalają na odetchnięcie od bieżących spraw.

Taki sposób spędzenia przygody wydaje bardziej interesująca, zwłaszcza jeśli zbierze się na nią grupa znajomych. O jakich rzeczach powinniśmy pamiętać? Warto zabrać żywność, zapas leków, ubrania do przebrania oraz co najmniej dwa auta. Pojazdy powinny być zaopatrzone w kanistry z paliwem, wyciągarkę oraz dobre opony 4×4, najbezpieczniej mieć więcej niż jedno koło zapasowe.

Aktualnie dużo SUVów to auta z napędem na dwie osie o duże mocy silnika. Jak na pech nie brakuje także tanich SUVów, które z wyglądu pięknie wyglądają, ale ich użyteczność w terenie szybko się psują. Często taki „uterenowiony” samochód posiada napęd na dwa koła, nisko położone nadwozie i nadaje się najwyżej do wygodnego pokonywania dziur na polskich drogach.Dobre samochody terenowe nie należą do najtańszych. Tak samo części nie są małe. Nawet opony do SUV zaczynają od około 450 zł za sztukę. Rzecz jasna są tutaj różne rodzaje opon np. całoroczne – najmniej polecane, sezonowe przeznaczone na asfalt, z profilem do jazdy w terenie po błocie… Jednym słowem mówiąc kwestie techniczne są bardziej wymagające niż przy autach osobowych.

Myśląc o oponach do takich aut, mamy duży wybór. Koszty zakupu mocno się zmieniają w zależności od firmy produkującej, wytrzymałości itd. Mamy zagadkę – ile potrafią kosztować, podobnego gabarytu opony do traktora? Potrafią to być duże opony, jednak nie są przeznaczone do szybkiej jazdy, a konstrukcja jest dosyć prosta. Jak się okazje, ceny małych opon są zbliżone, a nieużywane tylne mogą kosztować nawet 4000 zł za sztukę!
Samochód to więcej niż maszyna
Tagi: