Wielki handel rządzi się swoimi prawami. Żeby odnieść sukcesy, powinniśmy wiedzieć, w jaki sposób się w nim poruszać. W każdym biznesie chodzi jedynie o to, by zarabiać na nim pieniądze. Dlatego należy wszystkimi możliwymi drogami trafiać do kolejnych odbiorców. To przecież oni są naszą przyszłością.

Mocne wejście Twojej firmy

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
Niezmiernie istotne jest, by nieustannie śledzić zmieniające się trendy na rynku oraz szybko atakować. Jest mnóstwo sposobów na to, aby przyciągnąć klienta. Ale o wiele ważniejsze jest to, by jakimś sposobem go zatrzymać. A to nie zawsze jest proste. Na szczęście, specjaliści wymyślili marketing relacji , zagadnienie, które od lat funkcjonuje w handlu.

Marketing relacji opiera się na zawiązywaniu i utrwalaniu długotrwałych relacji z nabywcą. Z tym, że nie chodzi tutaj o sympatycznych asystentów sprzedaży, którzy zabawiają nas interesującą konwersacją, żywiąc nadzieję, że kolejnym razem przyjdziemy znów na tego typu pogawędkę, a przy okazji kupujemy sobie coś nowego. Ten rodzaj marketingu opiera się bardziej na produktach, które oferujemy klientom. Na bazie tej wiedzy powstał program lojalnościowy (odsyłam tutaj).

Jest to kolejna z prób zatrzymania klienta na dłużej. Jeżeli się nad tym dłużej zadumamy, to niemalże każda sieć marketów posiada dokładnie coś takiego. A gdy zaglądniemy do naszego portfela, okaże się, że mamy w nim co najmniej kilka kart stałego klienta. To właśnie dowód takiego działania. Otrzymując tego typu kartę, od razu informują nas, że każdy zakup to jakiś konkretny bonus- punkt, bądź jeszcze jedna obniżka. Tym sposobem otrzymujemy sygnał, że robiąc zakupy w tym sklepie można zaoszczędzić. Planujemy przychodzić tutaj (czytaj w serwisie), ponieważ jest to opłacalne. Oczywiście, to się stanie w niesprecyzowanej przyszłości, gdyż te zniżki trzeba wcześniej uskładać, ale obietnica jest godna uwagi.

Marketing relacji a także wszystkie programy lojalnościowe odnoszą sukces na całym świecie. Nie ma w tym nic nienormalnego. Lubimy być wabieni. A jeśli możemy na tym realnie skorzystać, to czemu nie. Kolejna karta w naszym portfelu nie zrobi nam różnicy.
Programy lojalnościowe – szansa na rozwój twojego biznesu
Tagi: