Na przestrzeni lat zmieniło się mocno w naszym kraju podejście do klientów. Nieważne, czego klienci chcą, są traktowani z większą starannością. Firmy dokładają starań, by dbać o swoich klientów, gdyż konkurencja na rynku sprawia, że osoba niezadowolona z produktu czy usług jakiejś firmy najzwyczajniej w świecie więcej nie podejmie współpracy.

Stąd też dużo bardziej istotny jest marketing relacji >>link<< Aby klient powrócił

Za tym hasłem kryje się sporo czynników, lecz wszystkie mają taki sam cel – zatrzymanie klienta i zachęcenie go do kolejnego skorzystania z usług firmy czy zakupienia jakiegoś produktu. W największych korporacjach są nawet odrębne działy zajmujące się wyłącznie tym zagadnieniem.

Zakupy przez internet

Autor: iStock
Źródło: iStock

Działania są różne. Wszelkiego typu karty stałego klienta, promocje przy kolejnym zakupie czy różnorodne programy lojalnościowe. Wszystkie te rzeczy robi się po to żeby przekonać klienta do ponownego podjęcia współpracy. Zwykle spotykamy karty na punkty, choćby na stacjach benzynowych, w sklepach odzieżowych czy w restauracjach. Zwykle są to znane sieciówki. Spotkać również możemy karty, na których przybijane są kolejne stempelki. Po uzbieraniu konkretnej ich liczby otrzymujemy jakiś gratis lub nie płacimy za usługę. Takiego rodzaju rozwiązanie można znaleźć na przykład w salonach fryzjerskich.

Najpierw jakość

banknoty

Autor: Ervins Strauhmanis
Źródło: http://www.flickr.com

Naturalnie tylko programy lojalnościowe >>link do strony<< nie załatwiają sprawy. Tylko, gdy usługa okularach (zobacz sprawdź tutaj) produkt są na wysokim poziomie, możemy liczyć na powodzenie tego rodzaju przedsięwzięć. Gdy firma źle traktuje swoich klientów lub oferuje produkty kiepskiej jakości, żaden program lojalnościowy nie spowoduje powracania klientów albo zwiększenia sprzedaży. Należy o tym pamiętać.

Klienci obecnie są zdecydowanie bardziej wymagający niż kilkanaście czy parędziesiąt lat temu. Teraz są świadomi swoich praw i dochodzą ich. Coraz więcej ludzi już nie ma obaw przed reklamowaniem produktów albo usług, przed żądaniem zwrotu pieniędzy i zlikwidowania wad. Należy zdawać sobie sprawę, że dobrze traktowany klient wraca. Jeśli otrzymuje usługę czy produkt wysokiej jakości – poleca je innym, a to doskonała reklama.
Zatrzymaj klienta
Tagi: