Za tym hasłem kryje się sporo czynników, lecz wszystkie mają taki sam cel – zatrzymanie klienta i zachęcenie go do kolejnego skorzystania z usług firmy czy zakupienia jakiegoś produktu. W największych korporacjach są nawet odrębne działy zajmujące się wyłącznie tym zagadnieniem.
Działania są różne. Wszelkiego typu karty stałego klienta, promocje przy kolejnym zakupie czy różnorodne programy lojalnościowe. Wszystkie te rzeczy robi się po to żeby przekonać klienta do ponownego podjęcia współpracy. Zwykle spotykamy karty na punkty, choćby na stacjach benzynowych, w sklepach odzieżowych czy w restauracjach. Zwykle są to znane sieciówki. Spotkać również możemy karty, na których przybijane są kolejne stempelki. Po uzbieraniu konkretnej ich liczby otrzymujemy jakiś gratis lub [bricscad linux] nie płacimy za usługę. Takiego rodzaju rozwiązanie można znaleźć na przykład w salonach fryzjerskich.
Najpierw jakość

Naturalnie tylko programy lojalnościowe >>link do strony<< nie załatwiają sprawy. Tylko, gdy usługa lub produkt są na wysokim poziomie, możemy liczyć na powodzenie tego rodzaju przedsięwzięć. Gdy firma źle traktuje swoich klientów lub oferuje produkty kiepskiej jakości, żaden program lojalnościowy nie spowoduje powracania klientów albo zwiększenia sprzedaży. Należy o tym pamiętać.