Jaki billboard sprawi, że przekaz reklamowy będzie docierał do potencjalnych klientów? Jak skonstruować taki typ wielkoformatowego przekazu reklamowego, który zagwarantuje właściwą skuteczność? Wiele osób, które zajmują się tworzeniem reklam umieszczanych na zewnątrz za najistotniejsze uważa sprzyjanie gustom, polotem czy wyszukaną grafiką, po drodze jednak zapominając o podstawowym zadaniu billboardu, czyli, żeby dokonać sprzedaży, trzeba umieć przyciągnąć wzrok, przekaz reklamowy musi zapisać się w pamięci. Tak działa najlepiej wymyślony billboard.

biollboard

Autor: Mike Linksvayer
Źródło: http://www.flickr.com
Pamiętajmy więc, że konieczna jest podstawowa wiedza z zakresu percepcji, czyli tego, jak spostrzegamy, a równocześnie o tym, w jakim miejscu dana reklama powinna zostać umieszczona – polecam stronę. Spostrzeganie reklamy umieszczonej na zewnątrz ma w zasadzie charakter zmieniający się. Klient jest w ruchu, więc – zobacz – oddziałowują na jego postrzeganie prawa związane z sytuacją obiektów przyciągających wzrok. Taka więc percepcja rządzi się swoimi prawidłowościami, zgoła odmiennymi niż na przykład percepcja reklamy w prasie. Powinniśmy również pamiętać, iż spora część billboardów zamontowana musi być pod kątem, co znacząco zakłóca odbiór przekazu reklamowego.

Istotne więc, by dobrać dobre wielkości czcionek i wielkości obiektów. Najważniejszym błędem w takiej przekazie reklamowym są przykładowo zbyt małe kontrasty. Litery które się poruszają więc mogą zlewać się z tłem, więc przekaz staje się nieczytelny. Odmienne, bardzo istotne zasady kontrastu w tego typu reklamie to bez wątpienia pora roku o obiekty, które umieszczone są za billboardem – polecam stronę. Powinniśmy mieć na uwadze, że klient, który

billboard

Autor: FaceMePLS
Źródło: http://www.flickr.com

zleca nam wykonanie tego typu reklamy pragnie, aby była ona zauważona nie tylko rano i po południu, lecz też wieczorem. Nawet, kiedy tego typu reklama zostanie oświetlona to w końcu pozostają miejsca mniej widoczne.

Wymyślając więc reklamę na okres jesienny i zimowy nie zapominajmy, by właściwie kontrastowała ona z tłem. Z drugiej strony, projektowanie reklamy na wiosnę i lato też ma określone wymagania, tego typu reklama musi być dobrze widoczna w mocnym słońcu. Stosujmy się więc do tych wytycznych, bo billboard zapewnia mnóstwo możliwości, warto więc je wykorzystać.
Sam billboard może nie wystarczyć. Niezbędna jest jeszcze odpowiednia wiedza, aby go dobrze zaprezentować
Tagi: