Kilkanaście lat temu w Polsce pojawiły się pierwsze sieci handlowe. Oprócz rewolucji w samym handlu przyniosły również inną, choć dużo mniej widoczną rewolucję na rynku reklamowym. Wraz z nimi pojawiły się bowiem promocyjne gazetki, które były wtedy zupełnie nowym na naszym rodzimym rynku sposobem promocji. Jak pokazują ostatnie lata, doskonale przyjęły się one w całym kraju, świetnie widać to zresztą na klatkach schodowych w blokach, gdzie praktycznie codziennie pojawiają się nowe z następnych marketów. I jak tylko się pojawią, to znikają od razu, bo klienci bardzo lubią z nich korzystać.

materiały promocyjne

Autor: Jean-Etienne Minh-Duy Poirrier
Źródło: http://www.flickr.com
Szacuje się, że znacznie więcej niż połowa klientów przynajmniej raz w miesiącu styka się z gazetkami promocyjnymi, i duży odsetek tej grupy wybiera się po jej przejrzeniu na zakupy do danego sklepu. Będzie to potwierdzało bardzo dużą skuteczność gazetek reklamowych, które są niezaprzeczalnie jednym z najlepszych produktów reklamowych stosowanych z dużym powodzeniem we współczesnym handlu.

Reklamowe gazetki wydawane są przeważnie przez duże sieci handlowe, markety i sklepy budowlane, lecz bardzo często zaczynają próbować tego rodzaju promocji również lokalni właściciele sklepów. Ogromną zaletą takich gazetek będzie możliwość pokazania szerszej gamy oferowanych produktów. Przykładowo gazetki tesco będą miały promowane produkty z paru różnych kategorii, przykładowo takich jak wędliny, słodycze czy napoje.

Są również wydawane gazetki tematyczne, z propozycją danej grupy towarów, i do takich można zaliczyć gazetki świąteczne, ogrodowe albo związane z początkiem roku szkolnego. Z kolei saturn gazetka promocyjna informować będzie klientów o aktualnych promocjach na sprzęt AGD, RTV albo fotograficzny. Ogromnym plusem gazetek promocyjnych jest informowanie klientów o promocjach oraz przecenach. Przeważnie będzie to wyglądało w taki sposób, że obok zdjęcia produktu drukuje się starą, przekreśloną cenę, a zaraz obok znacznie większą czcionką aktualną, najczęściej sporo niższą.
Najważniejsze zadania gazetek reklamowych w reklamowaniu towarów sieci handlowych oraz marketów
Tagi: