Wydawać by się mogło, że tego typu mała część układu jezdnego nie powinna sprawiać znacznego problemu. Podstawową rolą tych elementów jest tłumienie nawet małych drgań, które mogą wystąpić podczas pracy jezdnego systemu w aucie.
Przeważnie początkowym tłumikiem wstrząsów jest opona, ale wszystkich nierówności nie wytłumi.

wózek widłowy

Autor: barockschloss
Źródło: http://www.flickr.com

Fundament pod budowę domu jednorodzinnego

Autor: NIOSH
Następnym tłumikiem jest tuleja zawieszenia, gdyż sprężyna oraz amortyzatory przyjmują większe nierówności. Odmienną funkcją tulei jest zredukowanie naprężeń w układzie zawieszenia. Łączniki oraz stabilizatory działają w sposób wynikający z ich konstrukcji, ale także znoszą obciążenia we wszelakich kierunkach. Wszystko nie mogłoby być złączone ze sobą na sztywno, gdyż elementy zawieszenia byłyby poddawane bardzo dużym obciążeniom.

Czy opisywana tu kwestia jest dla Ciebie zajmująca? Jeśli tak, to uzupełniające materiały zobacz w serwisie (https://www.laccery.com/pl-pl/katalog/?barierki-techniczne,34), który zobaczysz tutaj. One także Cię zaabsorbują.

Wtedy po jakimś czasie zaczęłyby wyginać się oraz pękać.

Urządzenia

Autor: www.eecpoland.eu
Źródło: www.eecpoland.eu
Wszyscy specjaliści wiedzą jak istotne są tuleje metalowo-gumowe. Są to zużywające się najszybciej elementy podwozia. Gdy zaczynają łapać luzy powodują charakterystyczne pukanie. Nawet nieduży luz na tulei można usłyszeć, a większy także odczuwać. W niektórych modelach aut, tuleje zużywają się już po przejechaniu 10-15 tys. km. Dużo zależy od jakości wspomnianych części. Kiedy tuleja (zobacz tuleje z brązu) zużyje się, trzeba ją wymienić. Należy jednak pamiętać, że nie każda budowa pozwoli na to. Czasami wymiana tulei się po prostu nie kalkuluje. Kłopot mają właściciele pojazdów, w których wahacz ma niewymienne tuleje. Najwłaściwiej tuleje podwozia wymieniać jest parami. Zużycie tulei z jednej strony znaczy, że ta po drugiej stronie także okaże się niebawem do wymiany.

Zamiana tulei w wahaczach powinna zostać wykonywana na hydraulicznej prasie. Powinno się to odbywać powoli oraz precyzyjnie tak, aby tuleja była dobrze wciśnięta. Złe wciśnięcie tulei może zepsuć wahacz.
Jak bardzo istotne są tuleje w pracy zawieszenia w aucie?
Tagi: