
Jeśli organizujemy szkolenie, warto skonsultować się z szkoleniowcami i trenerami, ile czasu zajmie im zrealizowanie określonej tematyki szkolenia i czy ilość wiedzy, jaką chcą przekazać, nie przytłoczy zanadto uczestników. Zajęcia należy układać blokami tematycznymi, przewidując przerwy na kawę lub posiłek. Magnesem przyciągającym uczestników bywa wieczór integracyjny, wizyta w teatrze lub (zobacz http://wygodnie.com/) spacer po mieście.
W przypadku konferencji musimy z detalami określić jej zakres tematyczny i poświęcić czas na opracowanie listy występujących na niej specjalistów. Chcemy pozyskać jako wykładowców uznane autorytety z danej branży, należy ich powiadomić z dużym wyprzedzeniem, a w budżecie wziąć pod uwagę kwoty honorariów. Jeśli mamy ograniczone środki, możemy pokusić się o sponsoring firm branżowych w zamian za czas na prezentację ich oferty. Zarówno stworzenie listy osób mających wystąpienia, jak i uczestników konferencji to wielotygodniowe przygotowania. Na koniec pozostaje opracowanie materiałów, które zamierzamy wręczyć uczestnikom.

Mając określoną listę uczestników konferencji, lub chociaż ich liczbę, należy rozpocząć poszukiwania miejsca szkolenia lub konferencji. Jeżeli nie mamy własne sale konferencyjne, albo chcielibyśmy zorganizować nasze wydarzenie w innym mieście, np. Wrocławiu, wystarczy wyszukać w Intenecie. Otrzymamy duży wybór firm świadczących te usługi. Wybierajmy miejsce świadomie, bo rozrywki, jakie oferuje wielkie miasto, mogą zaprzątnąć uwagę uczestników konferencji.