W biznesie, a zwłaszcza w handlu i usługach najistotniejszy jest konsument. To o niego wojujemy wszystkimi dostępnymi środkami. W tej bitwie wszelkie metody są dozwolone, jeżeli faktycznie zaprowadzą do wzrostu naszego biznesu.

Jeśli posiadamy sieć punktów usługowych, niełatwo jest nam sprawdzać wszystkie na raz. Właśnie w tym wspiera nas tajemniczy klient .

tajemniczy klient

Źródło: http://www.sxc.hu/

Jest dostępnych wiele metod na zyskiwanie klientów. Każda jest efektywna, aczkolwiek nie każda musi pasować do naszego profilu działalności.

Chcesz znaleźć coś innego na prezentowany na tej stronie temat? Kliknij ten link – ta użyteczna oferta bez wątpienia rzuci nowe światło!

Kiedy prowadzimy sklep, najczęściej zarządzamy pewien ogólny system obsługi konsumentów. Jest to bardzo popularne działanie. Jest określony scenariusz postępowania z klientem, który powinna praktykować obsługa sklepu. Zawiera on wszystkie etapy sprzedaży. Rozpoczyna się już w chwili, gdy klient (w serwisie) wchodzi do sklepu. Doświadczony sprzedawca powinien od tego momentu umiejętnie kontrolować poczynania klienta i w odpowiednim momencie ruszyć do ataku. Zazwyczaj zaczyna się od zaproponowania pomocy. Później następuje mnóstwo innych chwytów marketingowych, których zadaniem jest sprowokowanie klienta do kupna jak największej ilości produktów. Na tym polega sprzedaż komplementarna. Polega to na tym, że oferujemy do zakupu jakiś dodatek.

wózek z zakupami

Autor: Chris Favero
Źródło: http://www.flickr.com

Cały ten proces powinien być dobrze znany obsłudze. Czy tak jest w rzeczywistości, bada właśnie tajemniczy konsument. Taka osoba dostaje ankietę z wyszczególnionymi punktami, na które ma zwracać uwagę. Ocenia ona nie tylko obsługę, ale również porządek w sklepie oraz to, czy towar jest wyeksponowany zgodnie z regułami panującymi w firmie. Osoba, która jest tajemniczym klientem, powinna się zachowywać swobodnie, a także w rzetelny sposób oceniać wszystkie punkty z ankiety. Nie jest to, wbrew pozorom, lekka i bezstresowa praca.

Zazwyczaj robi się jednak inne badanie marketingowe (sprawdź tutaj), czyli klasyczna ankieta, którą zapełniają klienci albo kontrahenci sklepu. Ma ona dostarczyć szczegółowych opinii oraz sugestii które dotyczą naszego sklepu. Te informacje będą nam konieczne, aby zastosować nieodzowne zmiany i lepiej dopasować się do wymagań konsumentów.

Badania satysfakcji klientów pomocne dla twojego biznesu
Tagi: