Przepisem na powodzenie marki jest zbudowanie jej pozytywnego wizerunku. To długotrwały i skomplikowany proces, który bywa zaburzany przez nawet jedną nietrafioną kampanię marketingową. Zasadniczym krokiem podczas tworzenia nowej marki jest stworzenie księgi wizerunku. Taka księga zawiera ogół zasad stosowania logo i logotypu firmy, ściśle określa stosowane tam kolory, zawiera wzory korespondencji i dużo innych. Standaryzacja jest pierwszym krokiem do zyskania powodzenia, ogranicza zasadnicze błędy wpływające negatywnie na wizerunek, które często powielają pracownicy niewielkich firm.

Kontakt z środkami masowego przekazu jest najważniejszy

segregatory

Autor: Dominic Zaidan
Źródło: http://www.flickr.com

Dziennikarze doceniają jasny przekaz i organizację. Podczas wysyłania zaproszenia na konferencję prasową, wypada postarać się by na dziennikarza czekała teczka konferencyjna, w której są najistotniejsze wiadomości oraz drobny upominek. Istotne jest właściwe przeprowadzenie takiej konferencji. Dziennikarze są osobami które cenią swój czas. Konferencja powinna być więc zwoływana z małą regularnością i tylko dla udostępnienia ważnych wiadomości. Dobrze jest też zatroszczyć się o dobry poczęstunek, dla bardziej zainteresowanych dziennikarzy można zapewnić teczki z dokumentami, których nie ma w teczce. Kontakt z dziennikarzami jest bardzo ważny w czasie budowania wizerunku. Media stanowią pomost między przedsiębiorstwem a zwykłymi obywatelami.

Dobra reklama kluczem do sukcesu

teczka

Autor: Dominic Zaidan
Źródło: http://www.flickr.com

Konsument powinien pozytywnie kojarzyć markę. By to wywołać należy inicjować działania promocyjne. Standardowa reklama zapewnia tylko znajomość nazwy firmy i jej znaku graficznego. Nie można tego jednak ignorować, to niezwykle istotne działanie budujące świadomość potencjalnego odbiorcy. Usługodawców można bez trudu znaleźć w internecie, na przykład wyszukując hasło „producent segregatorów reklamowych”. Pozytywne skojarzenia z firmą stwarza się przez każdą nietuzinkową reklamę. Billboard 3D, który wchodzi w interakcję z otoczeniem, zaplanowanie flash mobu czy wynajęcie aktorów do publicznego odgrywania scen i angażowania odbiorcy – taką reklamę określa się mianem ambientowej. Badania dowodzą, że jest to najlepsza metoda wywoływania zaufania wśród konsumentów.

Kliknij: .

Kreowanie wizerunku marki
Tagi: