
Fantastyczną zachętą do zakupów jest także dawanie dobrych zniżek za regularne zakupy. Programy lojalnościowe (dodatkowe info: zostały zaprojektowane na bazie obserwacji psychologicznych. Od dawna naukowcy wiedzą, że rozum lubi zbierać „nagrody”. Nie okłamujmy się, człowiek w zasadzie zachowuje się identycznie jak pies, który za dobre sprawowanie dostaje kość. To już jest wdrukowane w mózg, nad tym nie da się panować. Można to zrozumieć na przykładzie gier na komputer – gracz musi robić rozmaite rzeczy, zbierać punkty i tak dalej, by otrzymać jakąś gratyfikację. Gdyby ludzki rozum nie funkcjonował w ten sposób, gałąź zabawowa chyba by splajtowała. Co frapujące, nagrody do wygrania w ramach metod lojalnościowych nie muszą być bardzo dobre – klienci zwykle czują zadowolone nawet z niedużych prezentów.
programy lojalnościowe działają też w branży business to business. Różnorakie firmy sprzedają swoje usługi i towary innym działalnościom gospodarczym. Utrzymanie regularnych zamówień jest bardzo pożądaną rzeczą, dlatego przedsiębiorstwa wysilają się, by wykreować więź z klientami. Można to czynić na różne sposoby – najpopularniej używane są rozmaite nagrody (więcejo tym: PROMUS) dla pracowników przedsiębiorstwa-kontrahenta.