Celem wdrażania programów lojalnościowych i motywacyjnych jest wzrost częstotliwości zakupu towarów i usług wśród konsumentów – klientów firmy wdrażającej program,

utrzymanie przy firmie grupy klientów najbardziej intratnych, promocja sprzedaży, reklama produktów i usług, zmiana wizerunku firmy, sprzedaż pakietów produktów, obniżki cen towarów, eventy, bonusy dla nowych klientów za współpracę, narzędzie do przekonania klienta do własnej marki.Dalsza część
Czy ja mam w tym interes?
Programy lojalnościowe mogą jednak również stanowić zagrożenie dla stabilności finansowej remitenta. Charakterystycznym przykładem mogą być linie lotnicze.
Kiedy omawiany wpis będzie przez Ciebie przestudiowany, wejdź także na odmienny polecany serwis (https://www.tuv.com/poland/pl/analizy-badania-chemiczne-i-fizykochemiczne.html), który zawiera tak samo wciągające treści.
Złośliwi marketingowy twierdzą, że gdyby wszyscy klienci zgłosili się po rozdawane w różnych programach lojalnościowych mile, dla wielu linii (poznaj naszą firmę) skończyłoby się to plajtą. Nie mamy tu na myśli tanich linii lotniczych, gdyż klient decyduje się na nie ze względu na niską cenę biletów, a nie dodatkowe mile, które może „wylatać”.
Konsumenci również okazują zniecierpliwienie, będąc bombardowanymi ofertami programów lojalnościowych na lotniskach, stacjach benzynowych czy gabinetach kosmetycznych. Trend ten podchwycili niektórzy remitenci, oferując karty „antylojalnościowe”. Karty te premiują właściciela za zakupy w jak najróżniejszych sieciach. Programy te nie są jednak jeszcze bardzo popularne i czas pokaże, czy się przyjmą.
Więcej na