Prawie wszyscy dojrzali ludzie jeżdżą samochodami. Jest to cecha epoki i nawet, kiedy lubisz rower, nie znosisz znajdować się zamknięty w metalowej puszce, cierpisz na chorobę lokomocyjną, uważasz samochody za nieekologiczne…z tych i innych powodów, nawet jeśli zwyczajnie nie chcesz jeździć samochodem, pewnie i tak jeździsz, nawet jeśli nie sam. Nawet, kiedy to autobus.

Nie można się dziwić, jak ogromny jest cały przemysł (zobacz także Filtry dla przemysłu) motoryzacyjny. Auta przekształcają się od dekad, coraz więcej komputerów i innych współczesnych rozwiązań aplikowanych jest w coraz mniejszych, wciąż bardziej ekologicznych i sprawnych autkach. Od lat mamy już w standardzie klimatyzację, nie wspominając o ciepłym nawiewie. Mamy sensory cofania, mamy podglądy pozwalające podejrzeć, co jest za samochodem, jak jedziesz na wstecznym, mamy asystenta parkowania, który wmanewruje samochód za ciebie. Błyskotliwe i użyteczne.Pozostałe ciekawostki na Istnieją zatem współczesne rozwiązania, ale podstawowe, znane od początków motoryzacji kawałki aut też są nadal niezbędne i obecne – auto wciąż posiada, przykładowo, opony. Laikowi może zdawać się ciekawostką obecność tak ogromnie wielkiej liczby rodzajów, typów, gatunków i odmian opon, ale doświadczeni kierowcy zdają sobie sprawę, jak istotne są opony w samochodzie, także do jazdy tylko i wyłącznie po mieście. Nowe opony mają odpowiednio zaprojektowany bieżnik, są zrobione z konkretnej mieszanki gum i właściwie uzbrojone.

fiat gam

Autor: Chevrolet
Źródło: Chevrolet

I od lat nie jest sekretem, na ile różnią się koła zimowe od letnich, choć zastosowanie ich w stosownych miesiącach roku nie jest wymagane prawnie… nawet początkujący kierowcy umieją jednak zauważyć różnice w poruszaniu się z kołami nieodpowiednimi do panującej aury.

Sprzedaż opon nie spada – mimo że nabywanie opon zimowych czy opon na lato nie jest podyktowane prawem, jest narzucone rozumem; a nawet jeśli już ktoś nie troszczy się o to, musi pod groźbą mandatów dbać o stan aktualnego ogumienia – bieżnik nie powinien być zatarty, koło musi posiadać odpowiednią przyczepność. Przy tym łysa, wiekowa opona może eksplodować na szosie, a wtedy wypadek gwarantowany. W sprzedaży o wiele bardziej wyjątkowym asortymentem są opony terenowe, opony do wyścigów i inne, ale nie znaczy to, że przemysł (zobacz także filtry patronowe) oponowy jest mały. Opon są setki, a każda użyteczna jest na inne okoliczności, do innego samochodu.
Więcej o gam.
To, co auto powinno mieć – profesjonalne opony!
Tagi: